رونمایی از بازی بتل رویال یوبیسافت مخصوص پلی استیشن و کامپیوتر
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۰۵۷
از بین شرکتهای بزرگ بازیسازی، تنها یوبیسافت بدون یک بازی بتل رویال باقی مانده بود که این موضوع هم از دیروز تغییر کرده است. یوبیسافت از یک اکشن اول شخص بتل رویال به اسم Hyper Scape رونمایی کرده. بازی Hyper Scape از دیروز به صورت آزمایشی برای کامپیوتر عرضه شده است.
خوشبختانه، بازی بتل رویال یوبیسافت با دیگر ساختههای این سبک تعدادی تفاوت دارد؛ طوری که حداقل میتوانیم سازندگان این بازی را به خاطر تلاشهایشان در معرفی قابلیتها و مکانیکهای جدید، کمی تحسین کنیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حدود ۶۰ بازیکننده، در تیمهایی سه نفره به داخل نقشهای میپرند و به نابود کردن یکدیگر مشغول میشوند. دنیایی که Hyper Scape مقابل بازیکنندهها میگذارد، کاملا مجازی است؛ یعنی شخصیتهای بازی داخل یک شبیهسازی به مبارزه با یکدیگر میپردازند. خبری از سبک و سیاق نظامی بازیهایی مثل کال آو دیوتی وارزون یا پابجی نیست و چه از نظر ظاهری و چه از نظر گیمپلی، با یک بازی شبیه به اورواچ یا ایپکس لجندز طرف هستیم.
کاملا واضح است که مکانیکهای متعددی در بازی کاملا از ایپکس لجندز به قرض گرفته شدهاند. از مکانیک نشانهگذاری یا همان «پینگ» گرفته تا قابلیت زنده کردن افراد کشته شدهی تیم در نقاط مشخص شدهی نقشه، یا حتی امکان استفاده از تواناییهای مختلف حین بازی، بسیار یادآور ایپکس لجندز هستند. با این حال، خبری از قهرمانها یا شخصیتهای مختلف نیست، بلکه حتی تواناییها و مهارتها را هم در نقشه پیدا میکنید.
در Hyper Scape میتوان به صورت همزمان، دو سلاح و دو توانایی را با خود به همراه داشت. تواناییها، چیزهایی مثل پرش بلند و قابلیت درمان و چیزهایی مثل آن هستند. سلاحهای بازی هم از تفنگهای کوچک گرفته تا اسنایپرها و رگبارهای بزرگ را شامل میشوند. سلاحها و تواناییها قابلیت ارتقا دارند و زمانی که یک سلاح یا توانایی مثل آنچه در اختیار دارید را دوباره پیدا میکنید، یک سطح به قدرت آن سلاح یا مهارت اضافه میشود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تیزر رسمی بازی بتل رویال یوبیسافت
روند بازی بسیار سریع طراحی شده و جهش کردن در محیط، مثل اکشنهای اول شخص قدیمی، اهمیت زیادی در بازی دارد؛ مخصوصا که نقشهی اصلی بازی پر از ساختمانهای بسیار بلند است. مهارتها به نسبت سریع شارژ میشوند و شخصیتها هم سرعت حرکتی بسیار بالایی دارند. در مقابل، کشتن دشمنان چندان هم راحت نیست و گلولههای زیای باید روی هر شخص خالی کنید تا او از پای در بیاید.
سبک و سیاق هنری بازی، در مقایسه با آنچه رقبا ارایه میدهند، حسابی جای پیشرفت دارد؛ طوری که با یک نگاه به Hyper Scape میتوانید متوجه شوید که احتمالا ساخت و عرضهی هر چه سریعتر یک بازی بتل رویال، از کیفیت کلی آن، برای یوبیسافت بسیار مهمتر بوده است. البته که یوبیسافت میگوید دو سالی است در استودیوی مونترال خود روی Hyper Scape کار کردهاند.
به راحتی میتوانیم بگوییم که در حال حاضر بازیهای بتل رویال بزرگتر، زیباتر و مشخصا بهتری از Hyper Scape وجود دارند و همگی هم اساسا رایگان هستند؛ طوری که جذب بازیکنندهها به این بازی جدید چالش بزرگی را برای یوبیسافت رقم خواهد زد. با این حال، یوبیسافت هدف دارد تا با کمک توییچ، حجم زیادی از بازیکنندهها را به سمت Hyper Scape روانه کند.
یکی دو مکانیک در Hyper Scape با همکاری توییچ و مشخصا برای بینندههای بازی طراحی شدهاند. بینندههایی که روی توییچ مشغول تماشای بازی هستند، هر از گاهی با یک رایگیری روبرو میشوند. این رایگیریها، روی اتفاقات داخل بازی تاثیر میگذارند. مثلا بینندهها میتوانند انتخاب کنند که اتفاق بعدی در بازی، افتادن آیتم به داخل نقشه باشد، یا خاموش شدن جاذبه برای مدتی کوتاه.
همین حالا هم که تنها یک روز از عرضهی این بازی میگذرد، بازی بینندههای زیادی روی توییچ دارد. البته که مثل حرکتی که شرکت Riot Games با بازی Valorant انجام داده بود، بینندگان Hyper Scape هم این شانس را دارند تا با تماشا کردن این بازی روی توییچ، به نسخهی آزمایشی دعوت شوند. تعداد بازیکنندههای Valorant پس از عرضهی رسمی افت شدیدی کرد، ولی هنوز هم بازیکنندههای کمی ندارد و تصور میکنیم برنامههای یوبیسافت برای Hyper Scape هم تازه شروع شده باشند.
بازی Hyper Scape برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و کامپیوتر در دست ساخت است. همانطور که گفتیم، نسخهی کامپیوتر به صورت آزمایشی عرضه شده است و با تماشای بازی روی توییچ، ممکن است به این نسخهی آزمایشی راه پیدا کنید. زمان مشخصی برای عرضهی نسخههای نهایی Hyper Scape در نظر گرفته نشده است. منبع: دیجی کالا
منبع: فرارو
کلیدواژه: بازی بتل رویال بازی کننده ها توانایی ها یوبی سافت بیننده ها عرضه ی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برنامهنویسی، زندگی را هدایت میکند | گفتوگوی همشهری با مخترع زبان برنامهنویسی روبی
به گزارش همشهری آنلاین، Ruby در زبان انگلیسی به معنای «یاقوت سرخ» است و علت انتخاب چنین نامی برای این زبان برنامهنویسی نیز همین بوده است. ماتسوموتو در گفتوگویی به پرسشهای همشهری پاسخ داد.
ابتدا کمی در مورد خودتان، تحصیلاتتان، کارهای روزمره، خانواده و هر عادت خاصی که دارید، برایمان بگویید.
- من یوکیهیرو (متز) ماتسوموتو هستم. در دانشگاه تسوکوبای ژاپن در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کردهام. روال روزانه من حولمحور کدنویسی، طراحی و کشف ایدههای جدید برای زبان برنامهنویسی «روبی» (Ruby) میگذرد. گذراندن وقت با خانواده، لذت بردن از طبیعتگردی و مطالعه را دوست دارم.
چه شد که وارد عرصه کامپیوتر و نرمافزار شدید؟
- علاقه من به کامپیوتر و نرمافزار از سالهای نوجوانی شروع شد؛ زمانی که با یک کامپیوتر جیبی کوچک که پدرم آن را خریده بود روبهرو شدم. توانایی ایجاد چیزی از هیچ و امکانات بیپایان برنامهنویسی عمیقاً مرا مجذوب خود کرد.
پیش از اینکه روبی را بسازید، یک برنامهنویس پایتون بودید. چرا به فکر ساختن روبی افتادید؟ پایتون چه مشکلی داشت؟
- قبل از شروع توسعه روبی در سال۱۹۹۳، پایتون را میشناختم، اما هرگز خود را بهعنوان یک برنامهنویس پایتون در نظر نگرفتم. پایتون بدون شک زبان قابلتوجهی است، اما احساسم این بود که چیزی را ایجاد کنم که منعکسکننده آرمانها و اولویتهای من باشد. روبی از میل به یک زبان ایدهآل متولد شد که طراحی انسانمحور، ظرافت و شادی برنامهنویس را در اولویت قرار میداد. این بدان معنا نبود که پایتون مشکلی دارد، بلکه در مورد ایجاد چیزی منحصر به فرد و متناسب با دید من بود.
- من میخواستم زبانی که ساختهام نام یک سنگ قیمتی را داشته باشد؛ به همین دلیل نام روبی (یاقوت) را انتخاب کردم؛ با آن رنگ قرمز پررنگش که نماد شور و نشاط محسوب میشود و احساس میکردم کاملاً مناسب است.
یکی از معروفترین ابزارهای هک با نام متاسپلویت (Metasploit) با زبان برنامهنویسی روبی ساخته شده است. آیا تا به حال این ابزار را امتحان کردهاید؟
- متاسپلویت یک ابزار چشمگیر است. درحالیکه من شخصاً بهطور گسترده با آن سروکار نداشتهام، ولی از دیدن تطبیقپذیری روبی در چنین برنامههایی بهخود افتخار میکنم.
روبی یک زبان برنامهنویسی محبوب است و توسعهدهندگان زیادی دارد، اما چرا این زبان برنامهنویسی در برخی زمینهها کاربران کمی دارد؟ بهعنوان مثال در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، علوم کامپیوتر و علوم داده، زبان برنامهنویسی پایتون محبوبیت بیشتری دارد.
محبوبیت و استفاده روبی در دامنههای مختلف متفاوت است. درحالیکه روبی در توسعه وب و وظایف اسکریپتنویسی برتری دارد، پایتون بهدلیل کتابخانههای قوی و اندازه بزرگتر جامعه، در زمینههایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده جذابیت و طرفداران بیشتری بهدست آورده است. با این حال، انعطافپذیری و ظرافت روبی همچنان توسعهدهندگان را در جایگاههای مختلف جذب خود میکند.
ژاپــــنیهـا در برنامهنویسی بسیار معروف هستند. چرا در کشور شما به برنامهنویسی اهمیت زیادی داده میشود؟
- برنامهنویسی نه فقط در ژاپن، بلکه در هر کشوری بسیار مهم است. جامعه کنونی بهشدت به کامپیوتر و نرمافزار متکی است؛ بنابراین برنامهنویسی زندگی انسان را هدایت میکند.
آیا برنامهنویسی در ژاپن شغلی پردرآمد بهحساب میآید و آیا نظری در مورد میانگین حقوق یک برنامهنویس در ژاپن دارید؟
- برنامهنویسی یک حقوق رقابتی در ژاپن ارائه میدهد که منعکسکننده تقاضا برای متخصصان ماهر است؛ درحالیکه حقوقها ممکن است متفاوت باشد، اما متوسط حقوق یک برنامهنویس در ژاپن از نظر جامعه مناسب است؛ بهویژه با توجه به هزینه بالای زندگی در کشورمان.
امروزه ساخت زبانهای برنامهنویسی سادهتر از همیشه شده است. آینده زبان برنامهنویسی روبی را چگونه ارزیابی میکنید؟
- پیادهسازی زبانهای برنامهنویسی بهدلیل پیشرفت فناوری آسانتر است، اما ساخت زبانهای برنامهنویسی محبوب سختتر از همیشه شده است. اکثر زبانهای محبوب اخیر توسط شرکتها و سازمانهای بزرگ حمایت میشوند (مانند Go:Google، Swift:Apple، Rust:Mozilla). بنابراین اینکه روبی بدون حمایت هیچ شرکت بزرگی اینقدر محبوب شده، یک مزیت بزرگ است. من معتقدم آینده روبی روشن است. توسعه جامعهمحور آن، همراه با پیشرفتها و اصلاحات مداوم، ارتباط و طول عمر آن را تضمین میکند. تا زمانی که روبیکاران پرشور مرزها را کنار میزنند، زبان به تکامل و پیشرفت ادامه خواهد داد.
برای کسانی که میخواهند وارد دنیای برنامهنویسی شوند چه توصیهای دارید؟ آیا روبی زبان برنامهنویسی خوبی برای مبتدیان است؟
- برای مبتدیان برنامهنویسی، توصیه من این است که علاقه و کنجکاوی خود را دنبال کنند. زبانها و استانداردهای مختلف را امتحان کنند تا آنچه را که برایشان جذابتر است، بیابند. در مورد روبی، ساده بودن و تمرکزش بر شادی توسعهدهندگان، آن را به انتخابی عالی برای مبتدیانی تبدیل میکند که بهدنبال شیرجهزدن در دنیای برنامهنویسی هستند.
به ورزش یا مسابقات ورزشی علاقه دارید؟
- خیر. من به ورزش علاقهای ندارم و اهل ورزش نیستم. علایق من بیشتر در حوزه فناوری و خلاقیت نهفته است.
اهل فیلم و سینما هستید؟ مخصوصا فیلمهای مرتبط با برنامهنویسی؟
- من عاشق فیلم، بهخصوص فیلمهای علمی-تخیلی هستم، اما اخیرا زمان بیشتری را مقابل نمایشگر رایانهام میگذرانم تا پرده سینما.
آیا هوش مصنوعی جایگزین برنامهنویسی میشود؟
- هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است که بهجای جایگزینی کامل، برنامهنویسی را تکمیل میکند. درحالیکه هوش مصنوعی میتواند وظایف مشخصی را خودکار کند، برنامهنویسی برای طراحی، پیادهسازی و بهینهسازی الگوریتمها و سیستمها امری ضروری باقی خواهد ماند.
آیا دوست دارید RubyConf (کنفرانس روبی) را در ایران برگزار کنید؟
- ما کنفرانسهای روبی را در سرتاسر جهان داریم. هر کنفرانس روبی توسط داوطلبان محلی سازماندهی میشوند. داشتن RubyConf در ایران فوقالعاده خواهد بود! من به قدرت اجتماع و تبادل فرهنگها اعتقاد دارم و چنین رویدادی میتواند همکاری و یادگیری را در بین علاقهمندان روبی در سراسر جهان تقویت کند. اگر شرایط اجازه دهد، دوست دارم آن را در ایران هم برگزار کنم.