Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@14:51:10 GMT

رقابت پلتفرم‌های سخت افزاری در دانشگاه اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۹۲۲۱

رقابت پلتفرم‌های سخت افزاری در دانشگاه اصفهان

علی بهلولی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تاکید بر این نکته که پلتفرم‌های سخت افزاری در اصل اجرا کننده نرم افزار‌ها هستند گفت: این پلتفرم‌ها بر روی کامپیوتر، گوشی موبایل یا برد‌های تخصصی اجرا می‌شود.
وی در توضیح روند اجرای مسابقه گفت: در نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری یک اپلیکیشن به عنوان سوال مطرح شده و تیم‌های شرکت کننده اپلیکیشنی برای سخت افزار پیاده سازی می‌کنند و در نهایت سخت افزار به عنوان عامل هوشمند به کامپیوتر متصل شده و عامل نرم افزاری به بازی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر "اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری فوتبال کاغذی" خاطر نشان کرد: برنامه‌ها از قبل نوشته و الگوریتم‌های بازی پیاده سازی شده و تیم‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. برنده بازی کسی است که بتواند توپ را به داخل دروازه حریف برساند. اگر بازیکنی به نقطه‌ای برسد که نتواند حرکت مجازی انجام دهد بازنده خواهد بود.
بهلولی در خصوص تیم‌های شرکت کننده در این رقابت گفت: ۲۵ تیم از دانشگاه‌های مختلف از جمله اصفهان، صنعتی اصفهان، هرمزگان، همدان و … حضور داشتند و در مجموع ۴۰ نفر از این دانشجویان در این رقابت شرکت کردند.
وی اظهار کرد: تیم‌ها بر اساس قرعه کشی انتخاب و مانند بازی‌های فوتبال گروه بندی شده اند و در نهایت سه تیم به عنوان برنده در هر یک از پلتفرم‌ها انتخاب می‌شود. به شرکت کنندگان گواهی حضور در این دوره اعطا و جوایز نقدی برای برندگان در نظر گرفته شده است.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر با بیان این که این مسابقات بر اساس برنامه راهبردی ۵ ساله دانشکده فنی و مهندسی عملیاتی شده است بیان داشت: برگزاری این رقابت‌ها فرایند مهارت آموزی دانشجویان و فارق التحصیلان را برای ورود به بازار کار تسهیل میکند.
بهلولی با بیان این که در مرحله اول ۲۵ تیم از دانشگاه‌های مختلف ایران شرکت کردند افزود: ۴۰ نفر در قالب ۱۷ تیم وارد مسابقات نهایی شدند و در نهایت تیم‌های مینی ماکس و اسپارتان هر کدام در بخش‌های مختلف به مقام قهرمانی رسیدند.
انتهای پیام/ی  
اولین دوه ملی مسابقات نبرد پلتفرم‌های سخت افزاری فوتبال کاغذی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی

ایتنا - متا، کمپانی مادر فیس‌بوک قصد دارد با به کارگیری هوش مصنوعی به ویژه برای جذاب‌تر کردن اینستاگرام، واتس‌اپ و عینک‌های هوشمند از رقبا پیشی بگیرد. اما این شرکت چگونه قادر به جذب کاربران بیشتر خواهد شد؟
در ماه مارس امسال روزانه به طور متوسط ​​۳.۲۴ میلیارد کاربر از یکی از برنامه‌های گروه متا، از جمله اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره در سراسر جهان استفاده کرده‌اند. این شرکت همچنین سود زیادی از تبلیغات کسب می‌کند. ولی آینده تجارت برای این شرکت که مادر فیس‌بوک است، چگونه است و چطور می‌خواهد کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کند؟

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، مارک زاکربرگ، رئيس متا امید زیادی به عینک هوشمندی که با همکاری تولیدکننده عینک Ray-Ban توسعه یافته، بسته است. عینک هوشمندی با دوربین، میکروفون و بلندگو که می‌تواند به سوالاتی که کاربر در مقابل خود دارد، پاسخ دهد. زاکربرگ می‌گوید: «این عینک‌ها وسیله‌ای عالی به عنوان دستیار هوش مصنوعی هستند، زیرا می‌توانند آنچه را که شما می‌بینید و می‌شنوید، ببینند و بشنوند.»

عینک‌های Ray-Ban توسط بخش Reality Labs ساخته شده است که بر روی پلتفرم Metaverse و هدست‌هایی برای نمایش واقعیت مجازی نیز کار می‌کند. با این حال این پروژه تاکنون زیان‌ده بوده است.
  امکانات جدید اپ‌های متا
استفاده از هوش مصنوعی  در زمینه‌های دیگری نیز به طور فزاینده‌ای برای متا اهمیت پیدا می‌کند؛ از هفته گذشته دکمه‌هایی در اپ‌های متا در آمریکا و چند کشور دیگر فعال شدند که دستیار هوش مصنوعی را فعال می‌کنند.

زاکربرگ اشاره می‌کند که رویکرد گروه فیس‌بوک بر ساختن سرویس‌هایی قرار دارد که ابتدا مورد پسند کاربران قرار بگیرد و تنها پس از آن به کسب درآمد بیانجامد، بارها و بارها جواب داده است. او فرصت‌های تجاری را از جمله در ارتباط بین شرکت‌ها و مشتریانشان در پلتفرم‌های متا مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ می‌بیند.

به باور زاکربرگ "دستیارهای هوش مصنوعی" برخلاف چت‌بات‌های امروزی، نه تنها به سؤالات فردی پاسخ می‌دهند، بلکه می‌توانند وظایف پیچیده‌تری را برای کاربران انجام دهند که به اقدامات و تحقیقات فرد در پس‌زمینه نیاز دارد.

    سرمایه‌گذاری هنگفت و نگرانی از ‌آینده
موسس فیس بوک می‌گوید که دستیار داخلی Meta AI باید به "سرویس هوش مصنوعی پیشرو در جهان از نظر کیفیت و استفاده تبدیل شود." زاکربرگ در عین حال هشدار داده است که سرمایه گذاری در این زمینه هنگفت است و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا شرکت از آن درآمد کسب کند.

متا سرمایه گذاری بین ۳۵ تا ۴۵ میلیارد دلار برای سال جاری را محاسبه کرده است تا بتواند با آن در بازار هوش مصنوعی رقابت کند. این بیش از تخمینی است که تحلیلگران زده بودند. دو سال و نیم پس از تغییر نام فیس بوک به متا، برای تاکید بر تمرکز بر دنیای مجازی آینده "Metaverse"، به نظر می‌رسد دورنمای این تحولات سرمایه گذاران را دچار نگرانی کرده است. پس از اظهارات جدید زاکربرگ و دورنمای هزینه‌ای سنگین، سهام متا در بازار بورس با کاهش قابل توجهی مواجه شد.
  رقبای جدی
برنامه‌های آینده زاکربرگ در رابطه با هوش مصنوعی همچنین این شرکت را وارد رقابت بزرگ‌تری با توسعه‌دهنده چت جی‌پی‌تی (ChatGPT)، اوپن ای‌آی (OpenAI) و دیگر غول‌های فناوری مانند مایکروسافت، Alphabet گوگل و آمازون می‌کند که همگی می‌خواهند نقشی پیشرو در زمینه هوش مصنوعی ایفا کنند.

اپل، سازنده آیفون در تلاش است تا بازار را با عینک Apple Vision Pro خود تسخیر کند و همچنین می‌خواهد در بازار هوش مصنوعی مانور دهد.

با این وجود تراز مالی متا در کل خوب بوده است. تجارت تبلیغاتی متا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش یافت و به۳۶.۴۵ میلیارد دلار رسید. سود این شرکت بیش از دو برابر شده و به ۱۲.۴میلیارد دلار رسیده است. اما بخش Reality Labs و عینک‌های هوشمند زیا‌ن‌ده بوده و ضرری ۳.۸۵ میلیارد دلاری داشته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • تلاش شمشیربازان اصفهانی برای کسب سهمیه المپیک