Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - توسعه دهندگان مستقل مشغول رقابت براي پر کردن جاهاي خالي کنسول جديد شرکت نينتندو هستند. طي فقط هفت ماه، نينتندو بيش از 7.5 ميليون کنسول سوييچ به فروش رساند؛ نيمي از فروش کل وي يو. که البته در اين بين موفقيت بازي‌هاي بزرگ نينتندو را هم بايد در نظر بگيريم که اتفاق جديدي نيست. اما در اين حين، شگفتي اصلي موفقيتي است که بازي‌هاي مستقل روي اين کنسول به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقريبا همه‌ي بازي‌هاي مستقل عرضه شده روي سوييچ، بهتر از هر کنسول ديگري به فروش رسيده‌اند. بازي‌هايي مثل Death Squared ،OceanHorn و Wonderboy: The Dragon’s Trap همه روي سوييچ وضعيت بهتري نسبت به کامپيوتر‌هاي خانگي داشتند. بازي هايي مثل «Forma.8» روي کنسول‌هاي ديگر فروش بهتري داشتند اما درآمد بيشتري از نينتندو سوييچ حاصل شد که آن هم به خاطر قيمت بالاتر بازي‌هاي اين کنسول است.
وبسايت پي سي گيمر در زمينه موفقيت بازي‌هاي مستقل و خطر هاي احتمالي اين موفقيت بر بازار مستقل پي سي، با تعدادي از ناشران بازي‌هاي مستقل نظير راکت ليگ، Super Meat Boy Forever و برخي ديگر گفت و گو کرده است که در ادامه‌ي مطلب آن را با يکديگر ميخوانيم.

مخاطباني منتظر!خيلي از بازيسازان بعضي از موفقيت‌هاي نينتندو سوييچ را به خاطر تازه بودنش مي‌دانند. مائورو فنلي مدير عامل تيم سازنده‌ي بازي‌هاي Mixed ‌Bag و Forma.8 گفته که اين موفقيت را از همه‌ي پلتفرم‌هاي جديد انتظار داريم. او بر اين عقيده است که سوييچ هنوز مخاطبان کمي دارد و مردم علاقه‌مند هستند که تجربه‌ي بازي روي اين کنسول را داشته باشند:
اول اينکه خود پلتفرم به شدت جوان است و مخاطب آن منتظر و گرسنه‌ي بازي‌هاي جديد، و اين انتظاري است که از هر پلتفرمي که به تازگي وارد بازار شده داريم. بعدي از اين eShop [نينتندو] را داريم که در حال حاضر به شدت دموکراتيک است. هر بازي جديدي که روي اين پلتفرم عرضه مي شود به ميزاني يکسان با ديگري در برابر ديد قرار مي گيرد، و اين عالي است.
ناشر بازي Death Squared يعني شرکت SMG Studios به اين موضوع هم اشاره کرد که تعداد محدود اين بازي‌ها به اين معني است که بازي‌هاي جديد به راحتي از چشم دور نمي‌شوند. به طور واضح تر، خلوت بودن کنسول در حال حاضر به اين موضوع کمک شاياني کرده است.

يکي ديگر از سوالاتي که مطرح مي‌شود اين است که آيا قابل حمل بودن بازي‌ها روي سوييچ يکي از دلايل موفقيت است يا خير؟
در پاسخ به اين سوال عمر کورنات از توليد کننده‌‌هاي بازي Wonder Boy مي‌گويد:
ممکن است. اما بايد به ياد بياوريم که موضوع قابل حمل بودن در ويتا هم وجود داشت اما عدم پشتيباني سوني از اين کنسول و نبود بازي‌هاي انحصاري، باعث شد نزد مخاطبان شبيه به کنسولي ثانويه باشد که و در زمينه‌ي فروش فرصت‌هاي خوبي را از دست داد.
علي رغم اينکه بسياري از شرکت ها در توليد بازي‌ها روي کنسول سوييچ جانب احتياط را رعايت مي‌کنند، توسعه دهندگان مستقل اعتماد زيادي به نينتندو در زمينه‌ي موفقيت هرچه بيشتر سوييچ و جلب نظر توليد‌کننده‌هاي برتر دنيا با بودجه‌هاي کلان را دارند. موضوعي که باعث مي‌شود افراد بيشتري به اين کنسول توجه کنند و به تبع آن فروش بازي‌هاي مستقل هم افزايش پيدا مي‌کند.
جرمي دانم معاون شرکت معروف سايونيکس که بازي تحسين برانگيز راکت ليگ را ساخته در اين باره مي‌گويد:
بيشتر از هرچيز، تصميم فعالانه‌ي نينتندو در زمينه‌ي پشتيباني و ترويج بازي‌هاي مستقل است که طرفداران و توسعه دهندگان مستقل را هيجان زده مي‌کند.

تحسين و احترام براي شرکت نينتندو يکي از مهمترين مولفه‌هايي بود که بسياري از استوديو‌هاي بازي‌سازي را به سوييچ نزديک کرد. براي مثال فيليپ داشل يکي از بنيانگذاران استوديوي FDG، سازنده‌ي بازي اوشن هورن (Ocean Horn) گفت که آن‌ها به دليل پيشينه‌ي قدرتمند نينتندو تصميم گرفتند با اين کنسول کار کنند. او در اين زمينه مي‌گويد:
ما عاشق سوييچ هستيم! اين کنسول بي نقص ترين پلتفرم گيمينگ تا امروز است. شما مي‌توانيد هرجايي و هر زماني بازي کنيد، يا با تلويزيون و يا حتي در مسير. علاوه بر اين، ما هميشه از طرفداران دو آتشه‌ي نينتندو بوديم و يکي از رويا‌هاي کودکيمان ساخت بازي روي يکي از پلتفرم‌هاي نينتندو بود.
تامي ريفينز از شرکت Team Meat دليل پورت بازي‌شان به نينتندو سوييچ را سخت افزار جذاب اين کنسول مي‌داند. او همچنين روند ساده‌ي بازيسازي براي سوييچ را يکي ديگر از اين دلايل اعلام مي‌کند. وي در اين باره مي‌گويد:
«ساخت بازي براي سوييچ خيلي ساده است. من به شما مي‌گويم براي پورت بازي به اين کنسول، نياز به هيچ ميان‌افزاري نداريد. من در عرض سه روز با موتور خاصي که خودم نوشته بودم توانستم اين بازي را روي سوييچ پورت کنم. يک روز از آن سه روز هم فقط صرف خواندن دستور العمل‌هاي سوييچ شد.»
اما شرکت ليزارد کيوب دليل عرضه‌ي بازي روي نينتندو سوييچ سوييچ را صرفا سياستي روتين مي‌داند و بر اين عقيده است که آن‌ها فقط سعي داشتند به عنوان يک توسعه دهنده، بازي خود را روي اکثر پلتفرم‌ها عرضه کنند. در حالي که بيشتر شرکت‌هاي مستقل مسائلي نظير سخت افزار مناسب و اعتبار نينتندو را دليل اصلي مهاجرت‌شان به سوييچ عنوان کردند، شرکت سايونيکس بازخورد مثبت و مناسب ديگر بازي‌هاي مستقل اين کنسول را دليل پورت راکت ليگ مي‌داند:
اين واقعيت که [کاربران سوييچ] از ديگر بازي‌هاي مستقل آن‌ حمايت کردند، باعث شد فکر کنيم حتما از بازي ما هم حمايت مي‌کنند. براي همين به سمت سوييچ آمديم.

نگاهي به آيندهزماني که از اکثر اين شرکت‌ها پرسيده شد که آيا حاضريد به صورت انحصاري فقط براي نينتندو سوييچ بازي توليد کنيد، پاسخ‌هاي متفاوتي دريافت شد. پاسخ‌هايي که رابطه‌ي مستقيمي با گستردگي استوديوي مربوطه داشت. بسياري از توليد‌کننده‌هاي تازه‌کار و کوچک بر اين عقيده بودند که ساخت بازي‌هاي انحصاري فقط زماني عاقلانه است که يک بازي صرفا با ويژگي‌هاي خاص سوييچ معرفي گردد. در غير اين صورت نياز به پشتيباني خود نينتندو است و بدون اين پشتيباني، چنين امري محال است.
فنلي، توليد کننده‌ي بازي Forma.8 در اين باره مي‌گويد:
توليد يک بازي انحصاري مزيت‌هاي خاص خودش را دارد. مثلا شما مي‌توانيد روي توانايي‌هاي خاص يک پلتفرم تمرکز کنيد و قدرت‌هاي اصلي آن کنسول را بيشتر در بازيتان به نمايش بگذاريد. سوييچ ويژگي‌هاي هيجان انگيزي را ارائه مي‌دهد که ما خيلي دوست داريم آن‌ها را امتحان کنيم. براي مثال جوي کان‌ها (Joy-Con) تکنولوژي بسيار دوست داشتني اي هستند!
دانم بر اين عقيده بود که پتانسيل بالايي در نينتندو سوييچ نفهته است، اما به طور کلي با ايده‌آل‌هاي سايونيکس فاصله دارد. او در اين باره گفته:
نمي‌خواهم بگويم توليد بازي انحصاري به هيچ عنوان امکان پذير نيست، اما با توجه به سياست‌هاي شرکت مبني بر طراحي و توسعه‌ي عامه پسند بازي‌ها، فکر نمي‌کنم چنين اتفاقي بيفتد. ما ترجيح مي‌دهيم بازيمان تا جايي که امکان دارد کاربران بيشتري داشته باشد و توليد بازي فقط براي يک کنسول با اين رويکرد مغاير است.

از نظر رفينيز، در حالي که توسعه‌ي بازي‌هاي انحصاري مي‌تواند راه بسيار خوبي براي استوديو‌هاي کوچکتر باشد تا بتوانند از يک استوديوي بزرگتر کمک‌هاي شاياني دريافت کنند، شايد بهترين راه حل براي يک بازي نظير Super Meat Boy نباشد. رفينيز در اين باره مي‌گويد:
بازي Super Meat Boy فرنچايزي شناخته شده است. اما نه به اندازه‌ي بازي‌هايي نظير سوپر ماريو، کال آو ديوتي يا ماينکرفت. اما يکي از بازي‌هايي است که به خاطر جامعه‌ي چند ميليوني طرفدارانش معروف شده. بنابراين خيلي مشخص نيست که بايد به سمت کدام پلتفرم برود. من فکر مي‌کنم بسياري از بازي‌هاي مستقل نوپا مي‌توانند به موضوع توليد انحصاري بازي‌ها فکر کنند. مسئله‌اي که در ابتدا پولي در جيبشان قرار نمي‌دهد اما قرار گرفتن در معرض توجه را تضمين مي‌کند. اين موضوع مي‌تواند براي بازي‌هاي مستقل نوپا يا بازي‌هاي کمتر شناخته شده تر قرارداد خوبي باشد اما براي بازي‌هاي شناخته شده تر، مثل Super Meat Boy Forever ايده‌ي مناسبي نخواهد بود.

اين سوال هم مطرح شد که آيا ترس از منزوي کردن کاربران پي سي يکي ديگر از دلايلي است که به ساخت بازي انحصاري براي نينتندو سوييچ نمي‌پردازيد که عموما اين موضوع را رد کردند. بعضي نياز به سخت افزار سوييچ را يکي از دلايل قابل قبول براي رد اين موضوع دانستند و عده‌اي ديگر وجود تعداد زيادي از بازي‌ها براي کامپيوتر را. رينگروز از استوديو SMG در اين باره مي‌گويد:
نه، همين حالا هم پي‌سي گيمر‌ها بازي‌هاي زيادي دارند.
از نظر ليزارد کيوب صرفا مشکلات فني باعث شد که بازي Wonder Boy: The Dragon’s Trap با تاخير فراوان براي کامپيوتر عرضه شود. اما کورنات بر اين عقيده است که اين دليل فروش کمتر نسخه‌ي کامپيوتر نسبت به ديگر کنسول ها، خصوصا سوييچ نيست. او در اين زمينه مي‌گويد:
اتفاقي که افتاد اين است که ما فروش کمتري روي پي سي داشتيم. اما حقيقتا اين موضوع جاي تعجب ندارد. ما هنوز از اينکه اين بازي را براي کامپيوتر عرضه کرديم خوشحاليم و احتمالا نسخه‌ي بعدي بازيمان را هم براي اين پلتفرم عرضه خواهيم کرد.
او در اين باره توضيح داد که براي ليزارد کيوب ساخت بازي براي کامپيوتر به شدت سخت تر از ساخت بازي براي کنسول‌ها بود. و دليلش موتور خاصي بود که از آن استفاده مي‌کردند:
اگر شما از موتور خاص خودتان استفاده کنيد و استوديوي کوچکي هم باشيد، توليد بازي براي کامپيوتر بسيار سخت تر است. اگر تمرکزتان را روي پلي استيشن 4 يا سوييچ بگذاريد کارتان آسان تر خواهد بود. چرا که نرم افزار، سخت افزار و اکوسيستم درايورها در کامپيوتر‌ مثل يک ميدان مين است. موتور‌هاي بازيسازي نظير يونيتي بسياري از اين مشکلات را براي شما حل مي‌کنند اما اگر شما بخواهيد از کد‌هاي شخصي خودتان و موتور خاص خودتان استفاده کنيد، ساخت ساده ترين بازي دوبعدي هم کاري سخت و استرس‌آور است.

رينگروز از استوديو SMG فکر مي‌کند نينتندو سوييچ قدرت فائق آمدن بر پي سي را به عنوان خانه‌اي براي بازي‌هاي مستقل دارد؛ با درنظرگيري اينکه موفقيت فعلي نينتندو سوييچ. آن‌ها بر اين عقيده‌اند که در حال حاضر اين پتانسيل در سوييچ هست. نه براي همه نوع بازي اما زمان زيادي از عرضه‌ي اين کنسول نمي‌گذرد و پتانسيل بسيار بالايي براي موفقيت هاي بيشتر دارد. آن‌ها فکر مي‌کنند که براي کامپيوتر‌هاي خانگي، بازي‌ها بسيار زياد و عموما ارزان هستند. خيلي از مردم بازي‌هاي زيادي در کامپيوترشان دارند که حتي به آن‌ها سر هم نمي‌زنند.
وقتي اين موضوع را با فنلي در ميان گذاشتيم، او اينگونه جواب داد:
سوال خيلي سختي است. کامپيوتر‌ در حال حاضر اشباع شده است و مشکلات کشف نشده‌ي بسيار زيادي دارد. اما هنوز بزرگترين و موفق ترين پلتفرم حال حاضر است و به نظر من بزرگترين پلتفرم بازي‌هاي ويديويي باقي خواهد ماند. من فکر مي‌کنم ما در آينده هم موفقيت‌هاي شايان و فوق العاده‌اي از بازي‌هاي مستقلي که فقط براي پي سي عرضه مي‌شوند خواهيم ديد. اما اگر شما توليد کننده‌ي بازي‌هاي مستقل هستيد، در حال حاضر فقط بايد براي سوييچ بازي توليد کنيد. چون اين پلفترم، جذاب ترين و هيجان انگيز ترين پلتفرم براي بازي‌هاي مستقل است.
بقيه فکر مي‌کنند کامپيوتر تا زماني که در حال پيشرفت است پلتفرم مناسبي شناخته خواهد شد. فيليپ داشل از شرکت FDG بر اين باور است که استيم يک سوراخ عظيم بر زره‌ي غير قابل نفوذ کامپيوتر است. او در اين باره مي‌گويد:
به نظر من استيم مشکلات زيادي دارد و شخصا ديگر از آن‌جا بازي نمي‌خرم. از قيمت گذاري گرفته تا عدم امکان يافتن بازي مناسب، شبکه استيم مشکلات متعددي دارد که بايد به زودي درست شوند تا بتواند دوباره پلتفرم جذابي براي کاربران و توليد کننده ها باشد. و اگر Valve اين مشکلات را حل نکند، ممکن است رقيبي تازه وارد شود و رهبري را بر عهده بگيرد. الان زمان مناسبي براي GOG، مايکروسافت، آمازون يا بقيه است که قد علم کنند و اين رهبري را از استيم بگيرند.

عموم توسعه ‎‌دهنده‌ها موافقت هستند که نينتندو سوييچ مي تواند يک ماشين فوق العاده براي عناوين مستقل باشد، پي سي هم به خاطر تعداد بازيکناني که دارد و قابليت ارتقا سخت افزار با گذشت زمان، خانه اصلي مستقل ها باقي مي ماند. به شکلي قابل پيش بيني، نوعي اجماع نظر درباره توسعه بازي براي هر سيستمي که امکان پذير است به وجود آمده، و اگر براي سوييچ انحصاري مي سازيد، بايد به گونه اي باشد که از تمام قابليت هاي منحصر به فرد سيستم استفاده کند.
دانم به عنوان يک نصيحت براي توليد کنندگان بازي مي‌گويد:
بهترين توصيه‌اي که مي‌توانم داشته باشم، اين است که توليد کننده‌ها سعي کنند بازيشان را طوري بسازند که امکان عرضه‌ي آن روي همه‌ي پلتفرم‌ها وجود داشته باشد تا بدون نياز به کار‌هاي انتقالي خيلي زياد، بتوانيد بازي را براي طيف گسترده تري از مخاطبان عرضه کنيد.
به نظر مي‌رسد در نهايت بايد به اين نتيجه برسيم که سوييچ و پي سي به جاي رقبايي خونين با يکديگر، بيشتر يکديگر را کامل مي‌کنند. چرا که با نگاهي به بازي‌هاي مستقل عرضه شده براي سوييچ به اين نکته پي مي‌بريم که بازي‌هاي انحصاري از قدرت خاص سخت افزاري که در نينتندو سوييچ وجود داشته استفاده کرده‌اند و ساير بازي‌هاي مستقل، عموما با تاخيري چند روزه يا چند ماهه براي کامپيوتر هم عرضه مي‌شوند و بدون تفاوت فروش خيلي زياد، در هردو پلتفرم موفقيت چشمگيري دارند. به نظر مي‌رسد موفقيت بازي‌هاي مستقل روي هرکدام از اين دو پلتفرم به طور کلي به پيشرفت بازي‌هاي مستقل، در هرجايي که باشند کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۷۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک

مهدکودک، کودکان خردسال را با دنیای دبستان آشنا می کند و آغاز یک مسیر طولانی تحصیلی است. محیط کلاس درس بر یادگیری که در آن سال اول حیاتی اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد، بنابراین معلمان تشویق می‌شوند تا به‌دقت آن را  تنظیم کنند.

کلاس مهدکودک

کلاس معمولی مهدکودک ساکت یا آرام نیست، اما باید حس سازماندهی داشته باشد.چیدمان های مطلوب شامل یک مرکز یادگیری با مناطق تعیین شده برای فعالیت هایی مانند ریاضی و خواندن است. انجمن ملی آموزش کودکان خردسال پیشنهاد می کند مکان هایی را برای ساخت و ساز، بازی های نمایشی، خواندن، پازل ها و های هنری اختصاص دهید. برای جلوگیری از هرج و مرج و محدود کردن حوادث، همچنین فضایی را برای دانش آموزان انتخاب کنید تا وسایل شخصی خود را ذخیره کنند و لوازم کلاس را کنار بگذارند.

علیرغم اینکه مهد کودک به عنوان دروه آموزش اجباری شناخته نمیشود اما ورود کودک به مهد کودک مزایای متعددی دارد. مهد کودک برای کودک شرایط یادگیری مهارت‌های بنیادی اجتماعی، هیجانی و حل مسئله را فراهم میکند و به نوعی یک آشنایی مقدماتی با فضای مدرسه نیز برای او بدست می‌آید.

یکی از مهمترین اهداف مهدهای کودک، پرورش عزت نفس در کودکان است. این فرایندی است که در آن به کودک شما کمک میشود تا در مورد خود احساس خوبی داشته باشد و نسبت به توانایی‌هایش در مواجهه با چالش‌ها اعتماد به نفس پیدا کند. بعلاوه، در این یکسالی که کودک شما در مهد به سر خواهد برد، یاد میگیرد که صبور باشد، نوبت را رعایت کند، در فعالیت‌های گروهی شرکت کند و به صحبت‌های دیگران گوش فرا دهد. تمام این مهارت‌ها جزو ضروریات ورود به دنیای مدرسه خواهد بود.

ویژگی های یک مهد کودک خوب دارای فعالیت‌های گروهی متنوعی باشد. بازی‌ها، فعالیت‌ها و آموزش گروهی میتواند کودک شما را نسبت به کار گروهی و یادگیری بعضی مهارت‌های اجتماعی آماده کند. شاید در ابتدای سال فعالیت‌های گروهی زمانی کوتاه تری را به خود اختصاص دهند اما با گذشت زمان انتظار میرود که در برنامه آموزشی مهد زمان بیشتری به انجام فعالیت‌های گروهی اختصاص یابد. -بهره مندی از کادر مجرب و آموزش دیده: معلمین و مربیان یک مهد کودک خوب، از آموزش آکادمیک و تجربه کافی در کار با کودکان برخوردار هستند. این دسته افراد به شغل خود عشق میورزند و می دانند که برای تعامل مستمر و شکل دهی یک ارتباط سازنده با کودک باید چطور رفتار کنند، نسبت به عواط و هیجانات کودکان آشنایی کامل دارند و تمام شاگردان خود را کاملا میشناسند و از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و نقاط ضعف آن‌ها به خوبی مطلع هستند. -آشنا ساختن کودکان با کتاب و ترغیب آنها به علاقه بیشتر نسبت به خواندن و نوشتن. در یک مهد کودک خوب، زمان قابل توجهی برای خواندن قصه و کتاب خوانی برای کودکان اختصاص داده میشود. این کار دایره لغات و دانش کلمات کودک را به طور ضمنی افزایش داده و قدرت تخیل و خیال را در آن‌ها تقویت میکند. اهمیت انواع بازی ها در مهد کودک

بازی در این سنین نقش حیاتی ایفا میکند. یک مهد کودک خوب هر سه حوزه ورزش، هنر و یک زبان خارجی را در محتوای آموزشی خود دارد. البته غالب فعالیت‌های مرتبط با این سه حوزه در قالب بازی و بازی کردن (به صورت فردی و گروهی) باید ارائه شود. در رابطه با رده بندی سنی درون هر کلاس نیز سوال کنید، بهتر است کلاس ها به صورت یکدست بسته شوند و برای مثال کودک 4 ساله در کلاس کودکان 5 ساله قرار نگیرد.

بررسی سوابق معلمین در مهدکودک

همینطور نسبت به سابقه کادر معلمین و مریبان مهد سوال کنید. در صورت امکان با تعدادی از معلمین صحبت کنید و اگر مقدور بود مدتی را به مشاهده روند تدریس و کار آن‌ها بپردازید. در مورد شیفت کاری معلمین سوال کنید، توصیه می شود مهد کودکی را انتخاب کنید که تا آخر سال و برنامه آموزشی دارای کمترین تغییر در کادر معلمین و مربیان باشد، چرا که پذیرش این نکته برای کودکان آسان نخواهد بود.

در مهدکودک پرچین، اولین مجموعه با رویکرد انسان‌گرا در طبیعت، کودکان فرصت تجربه طبیعت ناب در فضایی امن و دلنشین را در کنار فعالیت‌های کارگاهی خواهند داشت. جدا از فعالیت‌های کارگاهی، در بخش مزرعه پرچین، فرصت تجربه اصیل کودکی برای کودکان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • فیلم پربیننده؛ صحبت‌های ضداسرائیلی گزارشگر فوتبال صداوسیما در شروع بازی
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • زیباترین بازی سال به کام آلومینیوم ؛ کامبک طلایی در اراک | اوسمار فقط در اراک می‌بازد
  • اسدبیگی:سوپرگل مسابقه بعد از سوپرگل تمرین!